Skip to main content

Southfork in Oegstgeest

In restaurant de Beukenhof in Oegstgeest hield het Platform voor Ondernemers Oegstgeest op 4 april 2013 haar maandelijkse Op-weg-naar-huis-borrel.

Nou woon ik zelf in Oegstgeest en ben ik ondernemer dus lag het voor de hand dat ik namens RWV Advocaten van het aan het sponsoren van die borrel gekoppelde spreekrecht gebruik zou maken.

Collega Marieke van Wetten had een prachtige Dallas remake gemaakt van door mijzelf samen met mijn echtgenote een week eerder in de vrieskou geschoten foto's en filmfragmenten van typisch Oegstgeest. Corpus, Hilton, het Witte Huis, de Smitsloo Groep, Van der Luyt, de Beukenhof, Garage Detom, het gemeentehuis, OLTC, ASC, UDO en vv Oegstgeest, Rivierduinen, winkelcentrum Langevoort: waarin een klein forensendorp groot kan zijn.

Daarover ging mijn kleine presentatie. Over je goed voelen en over het excellente zien in wat je om je heen ziet en wat je zelf kunt maken. Want iedereen is immers verantwoordelijk voor de eigen werkelijkheid – in die zin dat je een keuze hebt in hoe je omgaat met de dingen van de dag.

Napoleon Hill schreef in 1937 het boek "Think and Grow Rich" (Denk groot en word rijk). Let op zijn wet van de Extra Mijl: Wie meer geeft dan hij moet, zal meer ontvangen dan hij verwacht. En op de Gulden Regel: Behandel jezelf zoals je zelf behandeld zou willen worden als de rollen omgekeerd zijn.

Eenvoudige regels. Tijdloos. Gebaseerd op universele, onveranderlijke wetten. Je kunt maken wat je voor je ziet. "Denk doelgericht, maak je geen zorgen en laat het positieve binnenvallen. Formuleer in mogelijkheden. Formuleer vooruit."

Vaak kom ik mensen tegen die zeggen wat ze niet willen of wat er niet zou moeten gebeuren.

Dat zorgt voor een energie die "vast" blijft zitten. Vertaal die uitspraken eens naar wat je wil, wat je wenst, wat je voor je ziet, wat je voelt en wat je hoort als je jouw doel bereikt.

En zorg ervoor dat je dat weet – als dat doel bereikt is. Want dan heb je iets te vieren.

De Oegstgeester Courant (Uitgeverij Verhagen) had mijn boodschap namens RWV Advocaten goed begrepen:

"Volgens Heeren brengt RWV de uitgangspunten van Napoleon Hill dagelijks in de praktijk. "We luisteren, geven en bedenken acties die het doel van onze klanten dienen".

Geen Waterloo dus, voor deze Napoleon.

 


# Hits: 757