Skip to main content

Oude Wijn. Nieuwe kransen.

Bob Heeren | spreker
10 november 2013
Het was wat je Sinterklaas-weer noemt. Het was al donker, om net vijf uur in de middag. Onbarmhartige regen sloeg, gedragen door venijnige windstoten, tegen de ruiten.
Binnen was het gezellig en druk bij de Heeren van Noortwyck. Vrijdagmiddag. SooS van de Noordwijkse Ondernemers Vereniging (NOV).

Wij van RWV Advocaten betaalden de borrel. Dat deden we graag, want Noordwijk zit in ons hart. Samen met collega Dave Beck en interieurarchitecte Marijke de Vreugd luisterde ik naar autogigant Rens van Abswoude, penningmeester van de NOV. Hij verving voorzitter Cees van Wijk die met zijn kompanen van ABIN accountants hopelijk goed beschut tegen het water op de hei verbleef.

Rens had harde noten te kraken. De gemeente dicteerde, luisterde niet naar de ondernemers. Daardoor ontstond ergernis en verwijdering. In de zaal zag ik mijn collega Hans Hinnen, Noordwijker pur sang. Hans is advocaat voor alles wat met de overheid te maken heeft. Daarnaast is hij (net als ik) registermediator NMI. Een mooie titel voor iemand die wél kan luisteren. Die partijen bruggen kan laten bouwen. Ik hoop dat de NOV en de gemeente Hans zullen vinden. Hij zal zich graag inzetten.

Dave, Marijke en ik spraken  over wat ons inspireert en waar we dus ook goed in zijn. Dave Beck is  een Noordwijker. Hij is advocaat voor ondernemingen. Hij is jong, snel en handig. Hij lacht vaak, zelfs als hij krachtig en onverschrokken inzet voor zijn klanten. Dave is wijnkenner. Samen met de zaal ontleedde hij een, vond ik, lekkere maar wat straffe rode, Griekse wijn. Dave ontdekte er de smaak van frambozen in. En misschien wel de geur van wilde limoenen (of was dat nou de reclame voor douchegel van FA?). In een filmpje zagen Dave en ik onze collega Joyce Lustberg schitteren. De exponent van een nieuwe generatie power vrouwen. Nu ook voor het begeleiden van financieringen in juridische constructies.

Marijke de Vreugd is  een Noordwijkse. Ze is een kunstenares en legt verbindingen die anderen niet zien. Door de combinatie van licht, natuur en ruimte schept ze letterlijk en figuurlijk lucht voor de mensen die in die ruimte leven en werken.

Bij RWV leggen we graag verbindingen en met name ook naar andere disciplines. Als je een ander aanbeveelt van wie je weet dat die zijn of haar vak verstaat, dan is dat mooi voor de klant, voor die ander en voor jou. Het is het credo van de nieuwe wereld. Een omgeving, waarin oude waarden opnieuw beleefd worden, gestoken in een nieuw en fris jasje. Advocaten behoren slim en degelijk te zijn. Betrouwbaar. Altijd op zoek naar een oplossing. Dat is niets nieuws. Maar tegenwoordig moet het snel en communicatief zijn, betrokken en met oog, oor en gevoel voor de ander. Ook als die ander een advocaat is. Bij de NOV zijn er meerdere en ik gun iedereen de advocaat met wie hij of zij de beste klik heeft.

Ik zette de eindtune van Villa Felderhof onder de prachtige feelgood film van Noordwijk Marketing. Noordwijk is als goede wijn. Ze wordt mooier naarmate ze langer ligt.

Noordwijk heeft geen krans nodig.

 


# Hits: 1480